CO SPOLEČNĚ ZAŽÍVÁME

KRUH

Základem našeho kruhu je společné povídání a diskuse. Světoplavci trénují správnou výslovnost i dýchání při rozhovoru. Učí se, že je dobré nechat ostatní domluvit. Snaží se porozumět tomu, co říkají ostatní a rozvíjí svou dovednost diskutovat. Naším cílem je také učit se hledat společná řešení a porozumět různým hlediskům a osobnostem lidí kolem sebe. V Kruhu si v bezpečném a známém prostředí trénujeme dovednosti potřebné pro náš život ve společnosti. 

ENGLISH DAY

V lehké konverzaci s rodilým mluvčím se učíme mluvit a rozumět. V angličtině zkoušíme také číst. Trénování jazyka opíráme o nácvik praktických dovedností jako je vaření, cvičení, úklid a péče o náš společný prostor. Jazyk tak používáme v reálných a přirozených situacích. 

SLAVNOSTI

Slavnosti nás vytrhávají z běžných dnů. Svou výjimečností nás učí zastavit se, reflektovat prožité, radovat se ze svých dosažených úspěchů. Ve Slavnostech rozvíjíme svou kreativitu – vyrábíme, zpíváme, tančíme… a učíme se prožívat každý okamžik přítomnosti. Rádi naše Slavnosti spojujeme s tradicemi a svátky a objevujeme naše společné kořeny skrze přirozený běh života a roku.

SAMOSTATNÁ PLAVBA

Je na každém Světoplavci, kdy a jakým tempem se s podporou průvodců vydá na cestu rozvoje jazykových a matematických kompetencí. My poskytujeme podporující prostředí a dostatek zdrojů, děti si volí prostředky a nastavují cíle. Můžeme konstatovat, že zatím se všechny naše děti bez vnějšího nucení učí s podporou číst, psát i počítat a vidí v tom velký přínos a smysl.

 OSTROVY

Předmět k objevování nových obzorů – Světoplavci si zkouší nejrůznější činnosti od cvičení a sportu po práci se stavebnicí, prozkoumávají přírodu, hudbu, objevují slavná díla i vytvářejí vlastní. Je to příležitost, jak prohlubovat vlastní zájmy a objevovat to, co mě zajímá a čemu se chci věnovat. 

ZDROJE

Předmět usazený nejen v městské knihovně. V ní se Světoplavci učí orientovat a objevovat to, co je zajímá. Pracujeme zde s texty a učíme se jim porozumět, vysvětlit je a pracovat s nimi. Zkoušíme také zaznamenávat zjištěné, klást si otázky, hypotézy a hledat k nim odpovědi. 

KORMIDLO

Kormidlo udává Světoplavcům směr – učí se v něm plánovat vlastní rozvoj a posléze ho vyhodnocovat. To vše postupně a s průvodci – začínáme plánováním dne, pak částí týdne a naším cílem je dostat se k samostatnému plánování celého týdne. Své pokroky vyhodnocují Světoplavci společně s průvodcem a rodičem vždy po šestitýdenní plavbě na tzv. Trianglu. I prvňáci si jej sami řídí a dovedou si naplánovat samostatně vybrané bloky v průběhu týdne. 

 EXPEDICE

Nabyté vědomosti a dovednosti nám dávají smysl, když je můžeme využít v reálném životě. Proto vyrážíme pravidelně na expedice mimo školní budovu a to, co jsme se naučili, zkoušíme v praxi. Ať už je to nákup a počítání peněz, orientace na mapě, pohyb v přírodě nebo třeba schopnost vyhodnotit možná rizika. Kromě jednodenních pravidelných expedic s dětmi podnikáme během roku vícedenní výpravy a od třetí třídy i zahraniční cesty (v dobré epidemické situaci).


RODIČE A ŠKOLA

Rodič je důležitou součástí školy a škola je důležitou součástí života dítěte. Na konci každého školního období (5x ročně) se koná trojstranné setkání rodič – dítě – průvodce, na kterém dítě představuje dosažené cíle a plán následujícího období. Kromě toho děti pořádají v průběhu roku akce, na které jsou zváni rodiče a další příznivci. Škola také pořádá setkání s rodiči a nabízí i další (např. online) cesty, jak získávat zpětnou vazbu na svou činnost. Škola je otevřená návrhům a přáním rodičů a jednotliví průvodci jsou rodičům k dispozici pro další osobní komunikaci.


DŮLEŽITÉ DOKUMENTY ŠKOLY

Zde máte možnost seznámit se se základními dokumenty školy – Školním vzdělávacím programem a Školním řádem, dále pak s Informačním memorandem školy.

Školní vzdělávací program

Školní řád

Informační memorandum